piatok 21. apríla 2017

PENJING NUMBER 9


Last year I styled one juniper "green carpet" from garden centre.
During the winter few branches that were cracked while styling died away.
I wasn´t happy about doing anything with the tree that was so heavily abused last year, but I couldn´t stand the thought of it growing in original garden centre substrate that was always soggy.
Especially when it´s juniper.
So today I decided that it has to be repoted - the sooner the better.
After washing away soil from the outer spaces of rootball, I was happy to find out that most of the roots are fine roots and I don´t have to cut any major thick roots, and I am able to considerably decrease the size of the rootball in one go.
It gave me the opportunity to spare the container I had at hand for it and use marble plate prepared for another penjing last year.
I will leave the tree alone now for some 2 seasons and then it will be restyled completelly to better compliment the landscape.


SK:


PENJING ČÍSLO 9


Minulý rok som si natvaroval borievku "zelený koberec" zo záhradníctva.
Cez zimu jej vyschli vetvy, ktoré boli pri tvarovaní nalomené, čo sa dalo čakať.
Dnes som sa veľmi nerád podujal stromček presadiť, aj keď s neľahkým srdcom kvôli tomu trápeniu čo som mu spôsobil minulý rok, no rástol ešte v pôvodnom substráte zo záhradníctva, ktorý bol vkuse premočený.
Po tom čo som vymyl substrát z vonkajších častí koreňového balu som zistil že dve tretiny sú všetko jemné korienky, vlásočnice a nemusím strihať žiadne hrubé korene.
To mi umožnilo dve tretiny aj odstrihnúť a stále ostalo dostatok na vyživovanie rastliny.
Nemusel som ani použiť len o trošku menšiu misku ako bola pôvodná a rovno som mohol použiť mramorovú platňu, ktorú som minulého roku pripravil na ďalšiu krajinku.
Teraz nechám stromček v kľude aspoň 2 sezóny a potom bude pretvarovaný aby lepšie ladil s krajinkou.



 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

penjing

penjing