pondelok 21. marca 2016

NEW YAMADORI HORNBEAM

Last friday I collected hornbeam prepared last autumn.
The top was damaged during winter by some wild animal, but nearly at place where I wanted to cut it later.
But my new top was also damaged so I hope some new adventitious bud will appear next to it.
It was a mistake to cut it in the autumn and before collection, I planned to collect it in following days but didn´t do it because temperatures started to drop pretty fast.
I had a marble plate prepared for it but I didn´t measure the tree and I missed the scale by a mile :D
So I planted it in a plastic crate in zeolit mixed with bonsai substrate, where it is gonna stay for at least 2 years if it survives collection.
And night frosts that we have encountered here last nights where the temperatures dropped to -5 suddenly.
I believe it won´t damage the roots cause only the top of the substrate have been frozen and the tree is planted pretty deep.

SK:

Nový yamadori hrab

Minulý piatok som vykopal hrab, ktorý som obstrihal minulú jeseň.
Vrchol bol v zime poškodený nejakým divým zverom, ale skoro na mieste kde som ho chcel neskôr zrezať.
Ale aj môj nový zamýšľaný vrchol bol poškodený, a tak dúfam, že sa objaví niekde na blízku nejaký použiteľný puk.
Bola to chyba strihať ho na jeseň pred vyzdvihnutím, mal som v pláne hneď o pár dní kopať, no teploty začali prudko klesať a tak som to nechal na jar.
Zatiaľ som si pripravil mramorovú dosku s nalepenými kameňmi pre nový penjing, no keďže som veril svojmu oku a strom nezmeral, minul som mierku o kilometer :D
A tak som ho zasadil do plastovej prepravky do zeolitu zmiešaného s troškou bonsajového substrátu kde ostane najmenej dva roky ak prežije výkop.
A mrazy, ktoré nás prepadli na druhú noc po vykopaní - no len povrch substrátu bol zamrznutý a stromček je posadený dosť hlboko tak verím že mu to neublíži.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

penjing

penjing